Translate

dimarts, 30 d’abril de 2013

El dia de la Mare. Text poètic

Aprofitem el dia de la Mare per fer-li un homenatge amb una poesia.


Tal com ja vam fer a l'entrada de la Joana Raspall avui posarem títols, però ho farem a cada estrofa per que la poesia  és molt llarga.

Ja sabeu que el fet de posar títol a un text és per treballar el  tema que tracta.


diumenge, 28 d’abril de 2013

Fem preguntes sobre un Cartell Publicitari

Ara Girona està ple de cartells que anuncien la setmana de "Temps de Flors" del 11 al 18 de maig. 

  • Podem aprofitar per treballar la informació que ens    proporcionen els cartells, a Girona és molt adient aquest, però el Taller de Lectura  que us presento el podreu adaptar fàcilment a qualsevol altre que sigui actualitat a la vostra ciutat.

  • Treballem el fer-nos preguntes, els alumnes les redacten ells mateixos a partir del modelatge del mestre. En un principi fan preguntes literals, però també pot ser que en facin d'inferencials  i hagin de deduir les respostes a partir de pistes que apareixen en el text. 



dijous, 25 d’abril de 2013

Taller de lectura.L 'horòscop. Text predictiu

Sabem que un dels texts predictius populars són els horòscops, apareixen a moltes revistes i diaris, i quina és la persona que no acaba llegint com li pot anar el dia, la setmana, el mes o inclús l'any?


Potser l'horòscop no és un contingut escolar, però si que és una tipologia textual predictiva, que potser no s'acaba de confirmar mai... 


Aquest taller de lectura engloba tan el text predictiu, com diverses preguntes:
  • 1.- Pregunta inferencial: Quin horòscop tens?, la resposta no la trobes literalment en el text, però la pots deduir.
  • 2.- Pregunta literal: Què diu el teu horòscop que et passarà, segons el teu signe?
  • 3.- Pregunta crítica : Quina és la teva opinió sobre l'horòscop?
Crec que és una proposta divertida, ja m'ho comentareu!



dimarts, 23 d’abril de 2013

SANT JORDI: AMOR, LLIBRES I ROSES


il·lustració Alex.L
http://bibliocolors.blogspot.com.es


Us porto tres poemes de regal per Sant Jordi: UN D'AMOR, UN DE LLIBRES i UN DE ROSES
de la Joana Raspall. Podem comparar l'estructura dels tres poemes.

Com a texts poètics en què s'assemblen i en què es diferencien?
  1. En quan als versos?
  2. En quan a les estrofes?
  3. En quan a la rima?




divendres, 19 d’abril de 2013

El teu llibre per Sant Jordi.


Les biblioteques de Girona ens fan una proposta de llibres per totes les edats (infantil i juvenil). Trieu i remeneu.
En aquesta adreça teniu la guia CLER , segur que  en trobareu més d'un.

dimecres, 17 d’abril de 2013

Taller de lectura. Fem roses per Sant Jordi

Seguint el tema de les tradicions catalanes, podem fer una rosa per regalar per Sant Jordi.
 El procés de la minilliçó que seguirem és el del text instructiu que vam treballar per fer la Mona de pasqua.
Només heu de canviar el text per aquest: Com fer una rosa amb cinta adhesiva.



Els professors podeu mirar el vídeo on ho explica pas a pas.




dimarts, 16 d’abril de 2013

Joana Raspall. Modelatge d'autor

Per treballar la fluïdesa lectora ja sabeu que cal partir d'un bon modelatge de lectura oral.
No us perdeu la poesia " La bicicleta" recitada per la mateixa autora: Joana Raspall
Podeu passar el vídeo directament als vostres alumnes per tal de sentir de viva veu la seva lectura.

dissabte, 13 d’abril de 2013

Taller de Lectura. La Bella Dorment. Teatre llegit


Dins del Taller de Lectura anem treballant diferents tipologies textuals,  avui us proposo  un teatre llegit a partir del conte de la  Bella Dorment,  per seguir la línia de l'anterior entrada. D'aquesta manera treballem a la vegada el text conversacional i la lectura en veu alta.




Us he preparat  aquesta proposta: una minilliçó on hi trobareu també una fitxa per fer el repartiment dels personatges i el Referent d'Aula



En aquest enllaç trobareu el ACTE 1 del guió de la Bella Dorment.
Pels que treballeu amb pissarres digitals teniu el power point per tal de fer el modelatge.

Pels que teniu alumnes més grans podeu seguir la mateixa proposta amb un guió diferent més adequat a la edat.




dimecres, 10 d’abril de 2013

Teatre llegit. Fluïdesa lectora

L'Andrés Calero en argumenta teòricament i ens proposa una pràctica sobre els avantatges del teatre llegit per treballar la fluïdesa lectora. És un article que val la pena: TEATRE LLEGIT.


I per dur a la pràctica la seva proposta us recomano:

«Micalet Teatre», una forma senzilla i divertida d'introduir a les nostres aules la literatura i la pràctica teatrals de l'editorial Bromera de Lletres.




dilluns, 8 d’abril de 2013

Taller de lectura. Salvador Espriu i Joana Raspall. Comparem biografies


                                                                                                    



Un any com aquest 2013 que celebrem el centenari del naixement d’en Salvador Espriu i la Joana Raspall, em fa pensar... què poden tenir aquests dos autors catalans en comú? Per això he decidit comparar les seves biografies.Treballar la comparació és un nivell superior de coneixement, tal com hem explicat en altres entrades, segons les preguntes que fem es situa en un 4t o 5è nivell de la Taxonomia de Bloom.

Aquí teniu la presentació per portar a terme aquest Taller de lectura sobre comparar biografies.



dijous, 4 d’abril de 2013

Taller de Lectura. Joana Raspall. El tema de les poesies

Aprofitant el centenari de la Joana Raspall he trobat oportú dedicar-li un Taller de lectura.
La primavera ens convida a parlar de poesia i que res millor que fer-ho tot plegat.
A partir dels poemes de la Joana us proposo "Aprendre a trobar el tema d'una poesia".
Pel modelatge del mestre he triat el poema "Les sargantanes" i pels alumnes "Bombolles".

També teniu un "Referent d'aula" i una "Autoavaluació pels alumnes".

Avui ho teniu tot plegat en la següent presentació: