Translate

dilluns, 28 d’octubre de 2013

DECÀLEG DEL TALLER DE LECTURA


Aquests 10 punts us ajudaran a programar i dur a terme un Taller de Lectura des del moment que decidiu l'estratègia a ensenyar fins l'avaluació i referent d'aula.
Apa a veure si us animeu! Ja m'ho explicareu.


dissabte, 26 d’octubre de 2013

Taller de lectura: Cercar informació en una taula. Menú escolar


Aquí teniu un nou taller de lectura per treballar les taules informatives, en aquest cas ens hem centrat en el menú del menjador escolar, però ho podem fer d'altres taules com horaris de tren, d'espectacles, agendes, calendaris...

La informació que busquem aquí és literal, però podrien deduir informació que no està a la taula segons les preguntes que ens plantegem.




Dedico l'entrada al professorat  de l'escola Dalmau Carles de Girona que estan en el 3r any de formació de l'Impuls a la Lectura i m'ha facilitat el seu menú de tardor.



dimarts, 22 d’octubre de 2013

Referent d'Aula: Visualitzar

Un cop treballades les estratègies en un Taller de lectura és bo deixar penjats a l'aula uns cartells on ens recordin quin són els passos a seguir per aplicar-la.
                                                                                             
Aquí teniu uns REFERENTS D'AULA per treballar l'estratègia de VISUALITZAR.


Els podeu imprimir en D3 i penjar-lo a l'aula.

dimarts, 15 d’octubre de 2013

Conte-Joc : Famílium XX1

Aquest matí he fet una troballa :
El conte-joc Famílium XX1 de la Glòria Canyet i la Bel Bellvehí amb les il·lustracions de la Maria Girón.

El seu objectiu principal és utilitzar-lo com a eina per normalitzar la diversitat familiar actual , la seva forma de joc facilita la comunicació entre iguals, entre alumnes i mestres, pares i fills, entre professionals als voltant de l'educació...
Però també la seva estructura ens serveix per treballar  activitats de comprensió lectora des de situacions reals on ens sentim identificats.



Activitats de comprensió lectora:

  1. Relacionar text-dibuix (comprensió literal).
  2. Activar els coneixements previs dels alumnes.
  3. Inferir significat de paraules desconegudes.
  4. Fer connexions personals.
  5. Treballar la lectura crítica.
Aquí ens expliquen com hi podem jugar


dilluns, 7 d’octubre de 2013

Taller de Lectura. Fer-se preguntes

Fer-se preguntes abans, durant i després de llegir un text ajuda a la construcció de significat.
Cal que el lector es plantegi les preguntes que pretén trobar resposta en l'escrit que té al davant.

Tipus de preguntes:

  • De resposta literal
  • De resposta inferencial
  • De resposta crítica

Podem fer preguntes de diferents nivells de dificultat segons la Taxonomia de Bloom.

Aquí teniu un Taller de lectura a partir de les ressenyes de llibres infantils.