Translate

dissabte, 30 de novembre de 2013

Taller de lectura . EL RESUM


LLEGIR PER APRENDRE, entre altres coses, significa saber fer una síntesis d'un text per això hem de ser capaços  de seguir aquests passos:

4.- Dir amb les nostres paraules el que ens explica el text.

Cadascun d'aquests punts pot suposar fer un taller de lectura diferent. Per aquesta raó abans d'arribar a fer un resum ben fet, potser haurem de fer un taller per cadascun dels tres  punts anteriors. Com ja els hem treballat en diferents entrades ara us presento el de fer un RESUM.

FER UN RESUM té sentit quan  volem aprendre per un objectiu concret. En aquest cas anem a visitar el ZOO i per aquesta raó cal conèixer les característiques d'alguns animals que després veurem allà.



dissabte, 23 de novembre de 2013

MILLORAR LA COMPRENSIÓ LECTORA A LES PROVES DE COMPETENCIES


Dibuix d'AMADEU BLASCO del llibre "Hidros" de 1r d'ESO. Editorial Casals. 2002 
El resultat de les competències bàsiques ens demostren que els nostres alumnes els costa obtenir i localitzar, informació, també 
interpretar i organitzar-la quan el text és discontinu.



L’àrea de Medi ens dóna moltes oportunitats per treballar aquest tipus de text: a través de taules, gràfics, il·lustracions...

Us presento unes activitats  de comprensió lectora per aprendre  a treballar amb la informació que ens ofereixen les il·lustracions  dels texts expositius amb informació escrita sobre un tema.




dissabte, 16 de novembre de 2013

Preguntes i activitats de comprensió lectora. Taxonomia de Bloom

Aquí teniu una proposta per atendre la diversitat de la vostra aula.
Quan fem preguntes i activitats de comprensió lectora  cal adequar-les al nivell de coneixement dels nostres alumnes.
A partir de la Taxonomia de Bloom  i la poesia "Lluna" de la Núria Albó us he preparat unes preguntes i activitats per diferents nivells de coneixement, començant pel més senzill fins el més complex.

És un ventall prou ampli per treballar la mateixa poesia amb tots els alumnes de la classe.



Il·lustració: Rosa Ma Curto



dimecres, 13 de novembre de 2013

Taller de lectura. Fer inferències. Endevinalles de tardor


Una manera molt divertida de fer inferències és a partir d'endevinalles, avui us faig una proposta sobre la tardor.

Per fer inferències hem de relacionar els nostres coneixements previs amb el que està escrit. La resposta no està en el text però si fem d'investigadors segur que les trobarem.





Taller de lectura.Fer inferències from Beatriu Palau




Aquí teniu un Referent d'Aula més general per treballar les inferències o deduccions:

diumenge, 10 de novembre de 2013

dissabte, 2 de novembre de 2013

Referent d'aula : Fer Connexions

Una nova estratègia per modelar amb els nostres alumnes, de moment us presento el referent d'aula:


1.      Quan llegeixo un text, vaig establint lligams amb mi mateix.

Ø  Què és el que jo crec sobre el que estic llegint?
Ø  Quines són les meves sensacions referents al text?
Ø  Què penso i opino sobre el tema que explica l’autor?
Ø  Algun personatge em recorda a mi mateix o a alguna vivència que jo he tingut?

2.    També puc fer relacions o connexions del text amb altres parts del text i amb altres textos.

Ø  A quin altre text em recorda aquest escrit?
Ø  Aquesta idea ja s’ha explicat en un paràgraf anterior?

3.       Puc connectar aquest  text amb el coneixement que jo ja tinc del món.

Ø  A què em recorda de les coses que jo sé del món?
Ø  Amb que ho relaciono del món que m’envolta?
Ø  Jo ja sé coses sobre aquest tema i ara les puc ampliar?