Translate

dimarts, 30 de setembre de 2014

EVIDENCIES D'ENSENYAMENT I APRENENTATGE

Què és una evidència d'ensenyament i per què serveix?
És la planificació, programació i elaboració de material que fan els docents per  tal de que els alumnes aprenguin.
Què és una evidència d'aprenentatge i per què serveix?
Són les proves que els nostres alumnes ens ofereixen per tal de demostrar els seus progressos d'aprenentatge.
Quan les podem recollir?
A començament de l'aprenentatge: Evidència inicial.
Durant el temps que estem aprenent: Evidència de progrés.
Al final de l'aprenentatge: Evidència d'assoliment.



dilluns, 22 de setembre de 2014

Taller de lectura: Fluïdesa lectora.


Aquí teniu un taller de lectura per treballar la fluïdesa lectora a partir de les faules d'Isop.
Es tracta de que els alumnes a partir del modelatge del mestre i del treball per parelles facin una lectura repetida per ser enregistrada en vídeo.


dilluns, 15 de setembre de 2014

LA FLUÏDESA LECTORA : RÚBRICA


Per començar aquest nou curs parlarem de la "Fluïdesa lectora", ja n'havíem fet esment en entrades anteriors on  podeu donar un cop d'ull per refrescar la memòria.

Seguint els consells de l'Andrés Calero us recordo els punts importants que ens recomana treballar per adquirir una bona fluïdesa lectora.


  • Descodificar les paraules correctament.
  • Llegir a un ritme i expressió adequat. 
  • Entonar la lectura segons els signes de puntuació.
  • Llegir el text fent les pauses necessàries.
  • Emfatitzar les paraules importants.
  • Accelerar o parar la lectura per millorar la comprensió.


A partir d'aquests punts us he preparat una rúbrica per tal d'avaluar la fluïdesa lectora dels nostres alumnes.
Aquesta rúbrica pot servir pel mestre, per la coavaluació entre alumnes i per autoavaluar-se.
Ara a principi de curs ens servirà per una avaluació inicial i així poder preparar uns tallers per treballar estratègies per millorar la fluïdesa lectora, al llarg del curs podem fer-la servir per avaluació formativa i al final de curs com avaluació sumativa.